We are back....

We at ARC ASSOCIATION want to apologise for having been out of touch for such a long time and we feel that we owe you an explanation.

Our dedication to the fight against Prostate Cancer has not waned at all please believe us, but over the past year and a half our family has been through a mixture of very lows and ultimate highs.

Three years - almost to the day - after losing my father to the fight against Prostate Cancer, my mother passed away. It was very sudden and totally unexpected. It knocked me off my feet. Losing a parent is so hard to deal with but losing both of them & in such a short space of time ripped my heart out.

My mother spent her life fighting a rare disease called Hereditary Angioedema (HAE), which I have also inherited. http://www.allabouthae.com/consumer/default.aspx

HAE causes substantial swelling of specific parts of the body including the abdomen & the facial area. It is a disease that is not recognised or misdiagnosed even by certain Doctors. It is a silent yet dangerous illness, a lot like Prostate Cancer really. As such I am sure that you understand then my desire to communicate & create awareness about this rare disease via the ARC Association.

The Circle of Life came into play for me last year. Not long after losing my mother as I was trying to make my way through my grief, I was blessed with the most incredible gift one can receive – I became a parent. The birth of my baby boy towards the end of last year filled up some of that emptiness that the loss of my parents had left me with.

It has been an incredible roller coaster over the past few years and I am even more devoted to our cause. I have done my grieving, although it is a load that I carry with me every day. But it makes me stronger and gives me even more motivation to use my health & determination to help others. If our association, our articles & our sports challenges help even just one man to catch Prostate Cancer at the outset & get the help necessary or one person to realise they have HAE and get the help they need then that makes it all worth while.

So here I am back with another challenge. I am preparing for an Iron Man in Mexico in November of this year, in memory of both my mother and my father.

So we are back on track. And to start off the training, I am doing the Vichy Half Iron Man this Saturday 27th August! Yes that’s right I am going to attack my training with swimming for 1.9km, biking for 90km & to finish it all off with a half marathon. Easy right :-)! Wish me luck & watch this space for our future posts about my training & fundraising activities.

It’s good to be back and I hope that you will get back on board & support in any way you can ARC Association.

La trêve de l’ARC Association elle fut un tout petit peu longue, et nous en excusons, mais notre lutte contre le cancer n’a jamais et ne cessera jamais.

Il est vrai que notre absence depuis un an et demi maintenant, s’est fait sentir, mais ce sont les alias de la vie, Hélas, qui ne nous arrête brusquement des fois.

Justement, se sont ces événements, ces moments qui nous font réfléchir, nous remettent les pieds sur terre et nous permettent d’avancer encore plus vite et encore plus fort, qui puisent en nous, et nous donnent des forces supplémentaires pour aider et accomplir nos challenges.

Petit récapitulatif, cette association a été créée suite au décès de mon père, pour lutter contre le cancer de la prostate, et grâce à vous et vos participations, nous avions accompli un nombre important de challenges, et d’aide aux organismes de recherche.

Puis soudainement, en début d’année dernière, trois ans presque, jour pour jour,  avec une grande tristesse, j’ai perdu ma maman, un événement qui m’était très difficile à surmonter. Perdre un parent est déjà dur, en perdre les deux dans un laps de temps très court m’a mis à terre…

Ma mère de son côté, elle combattait contre une maladie rare dont j’ai malheureusement hérité, elle s’appelle l’AOH, l’angio-odème héréditaire: http://www.allabouthae.com/consumer/default.aspx.

Une maladie que j’aimerais mettre sous les projecteurs, car non-connue par la plupart ni par certains médecins généraliste, silencieuse mais dangereuse, comme le cancer de la prostate finalement. Et pour cela j’aimerais également la rajouter aux combat de l’ARC Association.

Pour revenir sur cette année, le bon Dieu fait bien les choses, car il m’a béni d’un petit garçon pour remplacer ma tristesse en joie, et nous faire revenir à l’essentiel, c’est que la vie est tellement courte, alors vivons la pleinement, et aidons-nous les uns les autres.

Alors nous revoilà de retour avec un nouveau challenge, car je suis en train de préparer un Ironman au Mexique pour fin Novembre 2016, et il sera en mémoire de mes deux parents. Donc le chemin de l’entrainement va être bien chargé, et ça commence dès Samedi 27/08 avec le Half-IronMan de Vichy, 1.9km de Natation, 90km de vélo et un semi-marathon pour finir.

C’est bon de revenir parmi vous, alors montez abord du navire des combats de l’ARC Association.

Rdv Samedi pour le Half-IronMan de Vichy, un avant gout pour la préparation de l'IronMan de Cozumel au Mexique, un programme chargé qu'on partagera forcement avec vous....